Veel gestelde vragen
1. Drukklaar bestand
- Waar moet ik op letten bij het maken van mijn bestand
-
- De resolutie voor offset drukwerk is minstens 300 dpi
- Rondom is er 2 mm afloop (bleed) voorzien om te snijden
- Tekst en afbeeldingen, die niet mogen afgesneden worden, staan minstens 5 mm van het uiteindelijke gesneden formaat
- De kleuren staan in CMYK (drukkleuren) en niet in RGB (schermkleuren en internet)
- De maximale inktdekking is 300% (optelling van alle kleurenkanalen)
- Alle fonts moeten worden ingesloten of omgezet naar contouren (voorkomt verandering van uw lettertype wanneer wij daarvan niet in het bezit zijn)
- Zet alleen zwarte teksten in maximum 100% K (zwart). Het uiteindelijke resultaat van 100% K is donkergrijs (potlood zwart)
- Mooie zwarte vlakken op gecoat papier bereik je het beste met 60% cyaan en 100% K, op ongestreken papier met 40% cyaan en 100% K
- Wat is CMYK
-
- In tegenstelling tot de kleuren op je beeldscherm die worden opgebouwd uit een samenstelling van Rood, Groen en Blauw (RGB), worden drukkkleuren opgebouwd uit een samenstelling van CMYK, die de basis voor de moderne vierkleurendruk vormt. Deze kleuren bestaan uit C (Cyaan), M (Magenta), Y (Geel of Yellow) en K (Zwart of Kobalt).
- Wat is een maximale inktdekking van 300%
-
- De maximale inktdekking wordt berekend aan de hand van de som van de individuele kleurkanalen CMYK: C + M + Y + K. De maximale kleurdekking moet worden gerespecteerd en mag niet hoger liggen dan 300%, omdat bij hogere waarden de gehanteerde droogtijd van de inkten niet voldoende is en een afdruk op de bovenliggende pagina's kan veroorzaken. Meer nog, de pagina's kunnen zelfs aan elkaar gaan kleven tijdens het drogen.
- Hoe uw file(s) verzenden of uploaden
-
- U kunt de file uploaden tijdens de bestelling via de daarvoor voorziene upload link.
- zorg ervoor dat uw file in het juiste bestandsformaat is opgeslaan. Wij aanvaarden alleen .PDF, .JPG, .TIFF en .EPS als drukklare bestanden.
- Upload verschillende bestanden die samenhoren in één gecomprimeerde map (.zip). Bestanden toegestuurd via email worden niet verwerkt.
- Upload enkel bestanden van de effectieve bestelling, upload geen bestanden van andere bestellingen, dit kan aan de oorzaak liggen van eventuele fouten.
- Tijdens het uploaden ziet u de procesbalk, op deze manier weet u dat de upload goed verlopen is. Ziet u dit niet neemt u best contact met ons op.
- U kunt het bestand op elke moment nakijken door naar het order te surfen in uw account, daar kunt u het bestand nakijken door op de link te klikken. Op deze manier heeft u een controle over het geuploade bestand.
2. Bestelproces en betaling
- Welke betaalmethode kan ik gebruiken
-
- Betalen kan op een eenvoudige en SSL veilige en versleutelde methode via het online betaalplatform van CardGate met: Visa, MasterCard, Bancontact, Maestro, iDeal, Giropay, Sofort banking of PayPal en veel meer.
- Hoe kan ik zien of mijn bestelling is ontvangen
-
- Meteen nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een automatische orderbevestiging per e-mail. Deze email is de bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Wij vragen u om de email goed na te kijken en eventuele fouten meteen te melden.
- Hoe ontvang ik mijn factuur na betaling
-
- De factuur ontvangt u per email op het moment dat uw drukwerk wordt verstuurd. Op dat moment krijgt uw bestelling de status "Uw bestelling is verzonden". Zo weet u dat u de volgende werkdag uw pakket kan verwachten. Alle facturen worden ook in uw account bewaard in een overzichtelijke lijst.
- Zijn spoedbestellingen mogelijk
-
- Zeker! Voor het merendeel van onze producten zijn overnight bestellingen mogelijk. Alle leveringstermijn staan bij het product vermeld. De meerprijs van een snellere drukservice, zoals Express en Overnight, is afhankelijk van het product en de gewenste termijn.
- Kan ik een trackingnummer krijgen
-
- Een track en trace link zal u automatisch worden toegstuurd na afronding van uw bestelling. Op deze manier kunt u de bestelling gemakkelijk volgen en hoeft u niet onnodig te wachten op de levering.
3. Algemeen
- Kan ik mijn bestelling nog aanpassen
-
- Dat is afhankelijk van de status van uw bestelling. Indien de status van uw bestelling nog niet op "Uw bestelling is verwerkt" staat, kunt u nog aanpassingen doorvoeren. Is uw bestelling reeds verwerkt, is het niet meer mogelijk nog veranderingen aan te brengen of te annuleren. Uw bestelling zal op dat moment uitgevoerd worden zoals voorzien.
- Wat is een online proefdruk
-
- Een online proefdruk maakt het mogelijk uw product te controleren op eventuele fouten. Uw opmaak gaat door een RIP (Raster Image Processor) om een gestandaardiseerde printbare PDF te produceren. Deze PDF wordt opgeslagen op onze server. U ontvangt een link via e-mail, die u rechtstreeks naar onze online proefdruk zal brengen. Na de controle heeft u de mogelijkheid om eventuele fouten te melden of om de pdf op te slaan.
- Wat moet ik doen wanneer ik een klacht heb
-
- Ondanks wij volgens de hoogste kwaliteitsnormen werken, kan het toch zijn dat een fout voorvalt. Mocht dit het geval zijn, vul dan binnen drie werkdagen na ontvangst van de goederen het klachtenformulier in dat u kan terugvinden op onze contactpagina. Wij nemen dan meteen contact met u op.
- Stuur uw drukwerk niet ongevraagd naar ons op. Indien dit noodzakelijk is, zullen wij u op de hoogte stellen. Stuurt u het drukwerk toch naar ons op, dan staan wij niet in voor de verzendkosten.
- Opgelet: een minimale afwijking in kleur of in zetwerk valt niet in ons tolerantiebereik en zijn geen reden tot een klacht.
- Wanneer ontvang ik mijn drukwerk
-
- Alle leveringstermijnen worden weergegeven tijdens de bestelling in aantal werkdagen. Deze termijn staat ook vermeld op uw factuur. Overnight bestellingen (24u), die voor tijdig worden ingegeven en compleet afgewerkt zijn, worden diezelfde dag nog verstuurd. Levering is voorzien volgens de voorwaarden van de koerierdienst. Termijnen reflecteren de productietermijn zoals de huidige bezetting het toelaat en niet het transport, wat steeds in standaard is.
- Hou er altijd rekening mee dat de opgegeven termijn vooropgesteld is en dat de verzending in standaard gebeurd, dit betekend dat eventueel een dag vertraging kan voorvallen, zowel in de productie, of bij de koerierdienst, door heel grote drukte of zware weersomstandigheden. De termijn is dus niet gegarandeerd, doch doen wij er steeds alles aan om alle bestellingen tijdig bij u te krijgen!
- Wat is een vooropgestelde leveringstermijn
-
- Een vooropgestelde termijn is de tijd welke wij denken nodig te hebben om uw drukwerk tot bij u geleverd te krijgen op de dag van de bestelling zelf. Echter kunnen wij niet voorspellen of eventuele vertragingen zullen voorvallen. Zo kan de productie uitlopen wanneer het heel erg druk is, of kan het voorvallen dat de verzending vertraging oploopt bij de koerier, door bijvoorbeeld grote drukte of weersomstandigheden.
- Hou er in beide gevallen rekening mee dat de opgegeven termijn vooropgesteld is en dat alle verzendingen in standaard gebeuren, dit betekend dat een dag vertraging kan voorvallen, zowel in de productie als bij de koerierdienst en dat een vooropgestelde termijn niet een gegarandeerde termijn is! Plan dus steeds een dag extra in, zodat je niet voor verrassingen komt te staan, of neem een snellere service indien uw bestelling dringend is!
- Hoeveel kost de verzending
-
- Een standaard levering België en Nederland is gratis, het kost u dus geen cent.
- Wenst u buiten deze landen te versturen dan kan dat ook. Verzendkosten kunnen variëren naargelang het product en het land van levering.
- Wat als ik mijn pakket niet kan ontvangen
-
- Wanneer u niet in de mogelijkheid bent om uw pakket te ontvangen, zal de koerier in de meeste gevallen de volgende werkdag terugkomen of uw pakket achterlaten op een afhaalpunt in uw buurt. Bent u nadien nog steeds niet in staat uw pakket te ontvangen of af te halen, zal uw drukwerk terug naar de drukkerij gestuurd worden.
- Voor een nieuwe levering zal u de verzendingskost nogmaals moeten betalen. Ook voor het wijzigen van een adres rekenen de koerierdiensten in sommige gevallen een administratieve kost aan.
- Is afhalen mogelijk
-
- Om logistieke redenen is afhalen niet mogelijk en ook niet toegelaten.
- Kan ik mijn bestelling neutraal verzenden
-
- Jazeker! Al onze labels zijn voorzien van een neutraal adres, speciaal voor onze resellers, zodat u rechtstreeks aan uw klanten kunt leveren. De klant ontvangt een neutrale verpakking met het drukwerk, er worden geen facturen of bestelbonnen meegestuurd met de levering. Facturen worden enkel rechtstreeks via het email van de besteller dat is opgegeven tijdens de bestelling gestuurd. Wij treden op geen enkel moment op als verkoper van uw drukwerk!
- Wat is het verschil tussen Express en Overnight (24u) producten
-
- Onze overnight producten (24u) zijn zo geoptimaliseerd dat bij een volledige afwerking van uw bestelling voor de aangegeven termijn bij het product, het drukwerk nog dezelfde dag de deur uitgaat voor een levering op de volgende werkdag.
- Let wel op: ook de verzending voor overnight producten is in standaard, dit betekend dat wij niet kunnen voorspellen of er eventueel vertraging zal voorvallen bij de koerier.
- Wanneer ontvang ik mijn overnight (24u) bestelling
-
- Bij een volledige afwerking van uw bestelling voor de aangegeven termijn bij het product zal uw drukwerk dezelfde dag nog verstuurd worden met levering de volgende werkdag.
- Let wel op: ook de levering voor overnight producten zijn in standaard zending, dat betekend dat wij niet kunnen voorspellen of er eventueel vertraging zal voorvallen bij de koerier.
- Wat moet ik doen bij transportschade
-
- Alle producten worden met de grootste zorg verpakt en verstuurd. Doch kan het voorvallen dat een product beschadigd bij u toekomt. Indien u beschadigingen vaststelt gelieve dit meteen aan de transporteur te melden. Om een klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we minstens 2 tot 3 digitale foto's nodig met een duidelijk zichtbaar beeld van de schade en het aantal beschadigde exemplaren. Zo kunnen wij een beter beeld vormen van het probleem en een gepaste oplossing bieden. We hebben graag tevreden klanten en zoeken dan samen met u naar een gepaste oplossing of compensatie. Wij streven naar een 100% klantentevredenheid. Aarzel dus geen moment om ons te contacteren.
4. Design
- Kunnen jullie mijn ontwerp maken
-
- Dat kan zeker! Wij verzorgen niet alleen al uw drukwerk, maar kunnen u ook perfect helpen om uw ontwerp te maken of aan te passen. Zo kunnen wij uw file drukklaar maken of kan onze Ontwerp Studio een geheel nieuw ontwerp voor u maken. Voor meer informatie omtrent Design kunt u surfen naar opmaak
- Hoe kan mijn eigen ontwerp maken online
-
- Ook hier hebben wij de oplossing voor u klaar. U kunt eenvoudig gebruik maken van ons gratis online designtool tijdens uw bestelling. Met deze tool kunt u zelf uw ontwerp in elkaar knutselen, zonder dat het u ook maar een euro kost! U kunt met deze tool uw eigen foto's en teksten toevoegen, en uw opmaak tot een professioneel ontwerp omtoveren. Nadat u klaar bent bewaard u het ontwerp als drukklare file en gebruik u deze om uw bestelling bij ons te plaatsen. Super eenvoudig, heel erg snel en vooral compleet gratis!.